2 شاپ می 1 ثبت آگهی رایگان ماشین در بوق 3 خرید از فروشگاه پرزگیر دوکاره arso لوازم آشپزخانه دکوراسیون پرزگیر لباس mic آشپزخانه قیمت امروز ماشین بوق
حذف در پنل کاربری [X]
تاثیر خودگویی مثبت بر خودکارآمدی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی

تاثیر خودگویی مثبت بر خودکارآمدی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی

چکیدهاین پژوهش، با هدف تعیین اثربخشی خودگویی مثبت بر میزان خودکارآمدی و انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان پسر مقطع ابتدایی اجرا شد. جامعه آماری در این تحقیق عبارت بودند از کلیه دانش‌آموزان پسر مقطع ابتدایی که در سال تحصیلی 1394-1393 در شهر پیرانشهر مشغول به تحصیل بودند. این پژوهش مبتنی بر طرحی شبه آزمایشی با پیش‌آزمون و پس آزمون بود. ابتدا از بین مدارس ابتدایی پسرانۀ شهر پیرانشهر دو مدرسه به صورت تصادفی انتخاب و سپس از هر مدرسه از بین کلاس‌های پایه دوم به صورت تصادفی یک کلاس به عنوان نمونه انتخاب شده واز طریق نمونه گیری تصادفی دانش‌آموزان انتخاب شدۀ یکی از مدارس به عنوان گروه آزمایش (34 نفر) و مدرسۀ دیگر به عنوان گروه کنترل (36 نفر) انتخاب شدند. دانش‌آموزان گروه آزمایش به مدت 10جلسه آموزش خودگویی مثبت دریافت کردند. ابزارهای اندازه گیری عبارت بودند از پرسشنامۀ انگیزش تحصیلی هارتر و آزمون خودکارآمدی عمومی شرر (SGSES) که در مورد هر دوگروه به صورت پیش‌آزمون و پس آزمون اجرا شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل کوواریانس تک متغیری و آزمون تعقیبی بن فرونی استفاده شد. نتایج تحلیل کوواریانس و همچنین آزمون بن‌فرونی جهت مقایسۀ میانگین‌ها نشان داد که خودگویی مثبت بر افزایش خودکارآمدی دانش‌آموزان به طور معناداری مؤثر است) 05/0(p< و نیز تأثیر معناداری بر افزایش انگیزش تحصیلی درونی دارد) 05/0 (p< ولی تاثیر معنا داری بر انگیزش تحصیلی بیرونی ندارد . کلید واژه هاخودگویی مثبت ، انگیزش تحصیلی، خودکارآمدی
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات.. 1
مقدمه: 1
تعریف مسأله: 3
ضرورت و اهمیت انجام تحقیق: 8
اهداف پژوهش: 8 فرضیه ها: 9
تعاریف مفهومی و عملیاتی: 9
فصل دوم: ادبیات و پیشینۀ پژوهش.... 11
مقدمه: 12
مفهوم خودگویی.. 13
نظریه پیاژه: 15
نظریه ویگوتسکی.. 16
انواع خودگویی.. 18
مراحل رشد گفتگوی درونی(خودگویی) 18
تأثیر خودگویی بر رفتار. 20
نقش خودگویی ها در بروز و درمان اختلالات رفتاری و هیجانی: 21
خودگویی های هدایت شده: 23
آموزش خودگویی مایکنبام: 25
خود کارآمدی.. 27
مروری مفهومی.. 27
خودکارآمدی درموقعیت های پیشرفت: 31
الگوها و خودکارآمدی: 34
مهارت های حرکتی: 38
خودکارآمدی آموزشی: 40
فعالیت بهداشتی و درمانی: 41
تاثیر انگیزشی خودکارآمدی: 43
انگیزش: 45 مروری مفهومی: 45
نظریه های رفتاری و شناختی.. 48
انگیزش بیرونی و درونی: 49
انگیزش در آموزش و پرورش: 51
رابطۀ انگیزش با یادگیری و عملکرد تحصیلی: 51
مروری بر تحقیقات انجام شده: 54
فصل سوم: روش تحقیق.. 58
مقدمه: 59 جامعه آماری : 59
نمونه و روش نمونه گیری: 59
روش و ابزار گردآوری اطلاعات: 60
روش اجرای پژوهش: 64
روشهای تحلیل آماری: 64
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها 66
مقدمه: 67
آماره های توصیفی:. 67
یافته‌های استنباطی: 71
یافته های فرضیة 1. 72
یافته های فرضیة 2: 73 یافته های فرضیة 3: 74
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری.. 81
بحث و نتیجه گیری.. 81 بحث و نتیجه گیری فرضیه 1: 83
بحث و نتیجه گیری فرضیه 2: 83
بحث و نتیجه گیری فرضیه 3: 83
محدودیت های پژوهش : 85
پیشنهادهای پژوهشی : 85
پیشنهادهای کاربردی: 85
منابع: 86 پیوست ها 95
فهرست جداول جدول3-1:
ضریب آلفای کرونباخ انگیزش تحصیلی درونی و بیرونی ........................................ 67
جدول3-2:ضریب همبستگی پیشرفت تحصیلی با پاره مقیاس های انگیزش درونی و بیرونی ..... 68
جدول3-3:شاخص های توصیفی و ضریب آلفای کرونباخ مقیاس خودکارآمدی شرر .................. 68
جدول4-1: آماره توصیفی گروه آزمایش(مربوط به خودکارآمدی)............................................. 69
جدول4-2: آماره توصیفی گروه کنترل(مربوط به خودکار آمدی).............................................. 68
جدول 4-3: آماره توصیفی گروه آزمایش ( مربوط به انگیزش تحصیلی)............................................... 69
جدول 4-4: آماره توصیفی گروه کنترل ( مربوط به انگیزش تحصیلی )................................... 73
جدول 4-5: دستورالعمل برای بررسی همگنی شیبهای رگرسیون(مربوط به خودکار آمدی)...... 76
جدول 4-6: آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس ها(مربوط به خودکارآمدی)...................... 76
جدول 4-7: آزمون تحلیل کوواریانس برای متغییر خودکار آمدی............................................. 73
جدول 4-8: آزمون بن فرونی برای مقایسه میانگین ها ( مربوط به متغیر خودکارآمدی)............. 74
جدول 4-9:دستورالعمل برای بررسی همگنی شیبهای رگرسیون(مربوط به انگیزش تحصیلی درونی) 75
جدول 4-10: آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس ها(مربوط به انگیزش تحصیلی درونی).... 76
جدول 4-11: آزمون تحلیل کوواریانس برای متغییر انگیزش تحصیلی درونی ........................... 76
جدول 4-12: آزمون بن فرونی برای مقایسه میانگین ها ( مربوط به متغییر خودکارآمدی)......... 77
جدول 4-13: دستور العمل برای بررسی همگنی شیبهای رگرسیون ( مربوط به انگیزش تحصیلی بیرونی ) 78
جدول 4-14: آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس ها(مربوط به انگیزش تحصیلی بیرونی ).. 79
جدول 4-15: آزمون تحلیل کوواریانس برای متغییر انگیزش تحصیلی بیرونی .................................. 79


برچسب ها: خودگویی مثبت ، انگیزش تحصیلی، خودکارآمدی ,
قیمت : 20000 تومان
وزن :
????